PRZEDWIOŚNIE

  • zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami aktualnej pory roku
  • określanie zjawisk atmosferycznych
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • rozmowy o ptakach powracających z ciepłych krajów
  • teatrzyk z wykorzystaniem zabawek przedszkolnych nt. kontaktów z nieznajomymi – realizacja zadań konkursu Bezpieczne dziecko-Bezpieczne Przedszkole 2015

UNIA EUROPEJSKA 

  • poznawanie położenia geograficznego na mapie Europy wybranych państw: Włoch, Francji, Holandii
  • zapoznanie dzieci z kulturą i obyczajami niektórych państw
  • omówienie słynnych budowli europejskich, umieszczenie pod ilustracjami napisów do globalnego czytania
  • wytłumaczenie dzieciom pojęcia „Unia Europejska”

CHCĘ BYĆ ZDROWY 

  • uświadomienie dzieciom konieczności dbania o zdrowie
  • wdrażanie do zdrowego odżywiania
  • przyzwyczajanie dzieci do dbania o swój wygląd
  • kształtowanie nawyków kulturalno – higienicznych
  • spotkanie z lekarzem lub pielęgniarką w ramach realizacji zadań konkursu Bezpieczne dziecko-Bezpieczne Przedszkole 2015

ZOO 

  • zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, ich wyglądem, sposobem odżywiania i warunkami, w jakich żyją
  • usprawnianie narządów mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych
  • rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek o zwierzętach
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie obrazków

 

Dzieci 5 letnie:

  • rozpoznaje wyrazy wprowadzone do globalnego czytania w powiązaniu z obrazkiem lub przedmiotem
  • składa według wzoru i bez niego obrazki pocięte na wiele części o różnych kształtach
  • rysuje wzory i szlaczki w liniaturze
  • sprawnie posługuje się nożyczkami
  • wyróżnianie głosek w wyrazach, określanie miejsca danej głoski w wyrazie
  • dodawanie i odejmowanie liczb na konkretach