Order uśmiechu

  • „Sprzątamy, układamy…” – kształtowanie umiejętności wyodrębniania podzbiorów ze zbiorów przedmiotów
  • rozumie wartości: dobro, piękno, prawda, przyjaźń, odwaga, tolerancja
  • próbuje zachować proporcje, rysując postać człowieka
  • proponuje tytuł pasujący do historyjki obrazkowej
  • umie wyrażać emocje w sposób akceptowany społecznie
  • potrafi zatańczyć wybrane tańce ludowe (krakowiak)
  • umie odczytać emocje drugiego człowieka, odwołując się do własnych doświadczeń
  • umie opisać swój wygląd i wskazać różnice w wyglądzie kolegów
  • potrafi dorysować brakujące części rysunku wg osi symetrii pionowej lub poziomej

Mały badacz

  • „Mniej, więcej czy tyle samo? – kształtowanie umiejętności obserwowania ilości płynów w naczyniach o różnych kształtach, nauka mierzenia ilości płynów
  • umie określić właściwości badanych ciał i substancji na podstawie wykonywanych doświadczeń
  • wykonuje eksperymenty i doświadczenia, stosując się dokładnie do instrukcji
  • umie rozpoznać oraz zna nazwy warzyw i owoców
  • zapamiętuje i poprawnie odtwarza układ tańca
  • analizuje wyrazy proste fonetycznie, dzieląc na głoski
  • wyodrębnia wyrazy w zdaniu i potrafi je policzyć
  • wie, w jaki sposób powstaje odbicie lustrzane

Lato na łące

  • „Mieszkańcy łąki – porządkowanie zbiorów wg liczebności, porównywanie liczby elementów w zbiorach z użyciem pojęć: mniej o, więcej o, tyle samo
  • rozumie przenośny sens powszechnie stosowanych zwrotów np. zdrowy jak ryba
  • nazywa rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych
  • odczytuje globalnie wyrazy znane w powiązaniu z przedstawiającym go obrazkiem
  • zna nazwy pór roku i wymienia je w kolejności
  • orientuje się, że rok składa się z 12 miesięcy następujących po sobie kolejno
  • zna zasady bezpiecznego zachowania się podczas burzy
  • rozumie, dlaczego nie wolno wkładać do ust ani jeść nieznanych roślin

Czas na przygodę

  • „Wakacyjne porządki” – kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów w oparciu o pojęcia ogólne, utrwalanie umiejętności liczenia
  • pamięta o zasadach bezpiecznego zachowania się w miejscach szczególnie tego wymagających ( np. nad wodą) i stosuje się do nich
  • rozpoznaje i nazywa przedmioty oraz potrafi wyjaśnić do czego służą
  • umie rozpoznać i nazwać krajobraz nizinny, nadmorski, górski
  • wie jakimi kolorami zaznaczone są na mapie: góry, niziny, rzeki, jeziora, morze
  • wie, że w różnych regionach Polski są odmienne tradycje, język, stroje
  • zna sposoby bezpiecznego zachowania się podczas kontaktów ze zwierzętami
  • potrafi zachować się podczas ataku psa
  • nazywa rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych