Co się dzieje przy karmniku?

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku
  • rozwijanie umiejętności wypowiedzi na podstawie literatury dziecięcej, kształtowanie uważnego słuchania utworu literackiego
  • poznanie wybranych gatunków ptaków, uwrażliwianie na potrzebę dokarmiania ptaków w okresie zimy
  • rozbudzanie zainteresowań plastycznych podczas wykonywania prac nowo poznanymi technikami
  • doskonalenie umiejętności tworzenia i porównywania liczebności zbiorów
  • rozwijanie sprawności ruchowej w zabawach

Kucharka

  • poznanie pracy kucharki i narzędzi wykorzystywanych w pracy – wizyta w kuchni
  • inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w zakresie 4 (i więcej w zależności od możliwości dzieci)
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej, poczucia rytmu w trakcie zajęć umuzykalniających
  • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej
  • kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów – podział na sylaby

A ja rosnę i rosnę               

  • orientowanie się w stosunkach pokrewieństwa w rodzinie
  • rozwijanie umiejętności społecznych, współpraca w grupie
  • wdrażanie do słuchania dłuższych utworów literackich
  • kształtowanie umiejętności spostrzegania rytmu w danym układzie i powtarzania sekwencji
  • rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej podczas wykonywania prac plastycznych
  • doskonalenie umiejętności porównywania i określania długości (taki sam, długi, dłuższy, krótki, krótszy) i wysokości (niski niższy, wysoki, wyższy)

W pracowni krawieckiej

  • poznanie pracy ludzi w otoczeniu dziecka – krawcowa – narzędzia pracy;
  • rozwijanie zmysłu dotyku – rozpoznawanie przedmiotów;
  • nauka wycinania po linii prostej;
  • rozwijanie umiejętności określania stron ciała poprzez ćwiczenia i zabawy;
  • rozpoznawanie figur geometrycznych – trójkąt, kwadrat, koło.

Codzienne zabawy w sali i w ogrodzie umożliwiające różnorodne formy ruchu

Język angielski: SHAPES

Język czynny:

  • Utrwalenie zwrotów na powitanie i pożegnanie: Hello, Good morning, Goodbye
  • Poznanie nazw wybranych kształtów: circle, square, star, heart
  • Utrwalanie kolorów: blue, green, red, yellow; nazw zabawek: doll, car, teddy, blocks oraz słownictwa związanego z zimą: snow, showman, snowball
  • Śpiewanie piosenek: “Make a circle”; „If you are happy”

Język bierny:

  • Rozumienie poleceń: stand up, sit down, make a circle, make a train, open/close your eyes, wash your hands, clean your teeth, let’s sing a song
  • Rozumienie pytań: What colour is…? What’s this? What’s the shape?