Wynalazki

  • rozpoznawanie i nazywanie różnych wynalazków i odkryć;
  • doskonalenie umiejętności wyodrębniania pierwszej sylaby i głoski w nagłosie;
  • zapoznanie dzieci z historią powstania wybranych wynalazków;
  • wzbogacenie wiedzy na temat różnic między dawnymi i nowoczesnymi urządzeniami;
  • uświadomienie dzieciom roli urządzeń elektrycznych w życiu codziennym i niebezpieczeństw związanych z prądem;
  • wprowadzenie litery P, p;

Projekt badawczy RYBY (2 tygodnie)

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków ryb;
  • uświadomienie dzieciom konieczności dbania o czystość zbiorników wodnych ;
  • zapoznanie dzieci z rodzajem pokarmu ryb żyjących na wolności i ryb hodowlanych;
  • wzbogacanie słownictwa o nazwy wyposażenia akwarium;
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej i zachęcanie do aktywności badawczej;
  • kształtowanie nawyku zdrowego odżywiania;
  • utrwalanie nazw figur geometrycznych, dostrzeganie różnic i podobieństw między figurami;
  • wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 9, ukazanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby
  • wprowadzenie litery G, g.

Z dziejów ziemi

  • budzenie zainteresowania poznawaniem dziejów Ziemi;
  • zapoznanie z pracą archeologa i paleontologa;
  • poznanie ciekawostek na temat życia dinozaurów;
  • poszerzanie wiedzy o zasobach kryjących się pod ziemią (sól, węgiel);
  • utrwalanie pojęć: prawa, lewa;
  • wprowadzenie litery Ł, ł

JĘZYK ANGIELSKI

 Temat: Carnival/ Valentine’s Day

Słownictwo: carnival, clown, tickets, party

flowers, rose, gift, love letter, valentine, ring, box of chocolates

Zwroty:  How are you today? What’s missing? Let’s count!,What’s this?  How’s the weather today? What’s in the …. ?

Piosenka: Let’s go to the carnival, If you love me and you know it.

Powtórzenie: kolory, liczebniki, owoce i warzywa, pogoda, kształty